작품설명
<History Boys>는 알란 베네트의 작품으로 2004년 Royal National Theatre의 Lyttelton Theatre에서 초연되었고, 홍콩, 브로드웨이, 아일랜드, 오스트레일리아, 이스라엘 등에서 공연되었다. 2006년 초연 때의 배우들을 중심으로 하이트너 감독으로 영화화 되었다.
Awards
2005 / Olievier Awards for Best New Play / winner
2005 / Olievier Awards for Best Actor in Play / Richard Griffiths / winner
2005 / Olievier Awards for Best Direction in Play / Nicholas Hytner / winner
2006 / Drama Desk Award Outstanding New Play / winner
2006 / Drama Desk Award Outstanding Actor in a Play / Richard Griffiths / winner
2006 / Drama Desk Award Outstanding Featured Actor in a Play / Samuel Barnett / winner
2006 / Drama Desk Award Outstanding Featured Actress in a Play / Frances de la Tour / winner
2006 / Drama Desk Award Outstanding Direction of a Play / Nicholas Hytner / winner
2006 / Outer Critics Circle Awards for Outstanding Broadway Play / winner
2006 / Outer Critics Circle Awards for Outstanding Direction of a Play / winner
2006 / Outer Critics Circle Awards for Outstanding Featured Actor in a Play / Richard Griffiths / winner
2006 / Outer Critics Circle Awards for Outstanding Featured Actress in a Play / Frances de la Tour / winner
2006 / Tony Award® Best Play / winner
2006 / Tony Award® Best Peformance by a Leading Actor in a Play / Richard Griffiths / winner
2006 / Tony Award® Best Peformance by a Featured Actress in a Play / Frances de la Tour / winner
2006 / Tony Award® Best Direction of a Play / Nicholas Hytner / winner
2006 / Tony Award® Best Scenic Design of a Play / Bob Crowley / winner
2006 / Tony Award® Best Lighting Design of a Play / Mark Henderson / winner
2006 / Tony Award® Best Performance by a Featured Actor in a Play / Samuel Barnett / nominee
줄거리
영국의 한 고등학교.
똑똑한 8명의 소년들과 그들을 대학에 보내기 위해 고군 분투하는 3명의 선생들의 얽힌 이야기이다.
역사를 가르치는 린토트 선생과 문학을 가르치는 헥터 선생이 있지만, 학교의 교장은 그들에게 만족하지를 못한다. 특히 헥터 선생은 자신의 주관대로 자유로운 분위기에서 아이들을 가르치고, 학생들은 그 내용이 자신들의 대학시험에는 크게 도움이 되지 않을거라 생각하지만, 헥터 선생의 방식에 익숙해지고 싫은 척 하지만, 속으로는 좋아한다.
옥스포드 대학에 더 많은 입학생을 보내고 싶어하는 학교의 교장은 젊고 유능한아이륀 선생을 초빙하여, 아이들을 가르치게 한다. 헥터 선생과는 전혀 다른 수업에 접근하는 아이륀 선생은 텍스트적이고 깐깐하며, 시험을 위한 실질적인 수업에 학생들은 처음에는 짜증을 내지만, 시험이 다가올수록 익숙해져 간다.